גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

פראנס דאנס 2018 - המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ריליו לה-פאפ - יובל פיק - Acta Est Fabula

ארכיון תאריך: 19 אוקטובר 2018 - 20 אוקטובר 2018

משך: שעה

Acta Est Fabula (סופה של מערכה)
לתשומת ליבכם:
מתאים לגילאי 12 ומעלה
אין כניסה למאחרים
המקומות שמורים עד תחילת המופע


הקולקטיב נמצא במרכז העיסוק הכוראוגרפי שלי - כיצד הוא נוצר, כיצד הוא מגדיר כל אחד מאיתנו ואת החלל המשותף שאנחנו חולקים. כמי שנולד בארץ וחי בצרפת, אני מקדיש תשומת לב מיוחדת לרעיון של שייכות למקום, לקהילה. בצרפת, אני מאד מסוקרן מהיעדר חיבור לסמלים המשותפים לכלל, כיוון שאני מכיר בצורך הבסיסי שלנו, כיצורים חברתיים, ליצור ולאמץ סמלים. מדוע כה קשה לנו להתאחד סביב הסמלים הקיימים? האם ניתן להמציא אחרים?

ביצירה זו ניסיתי, יחד עם חמשת הרקדנים שלי, ליצור משהו שמאחד אותנו בתור קבוצת רקדנים, משהו בצלמנו, המאפשר בתוכו לחיות את הייחוד של כל אחד. תהליך העבודה שילב חקירה מוזיקלית וכוריאוגרפית. בפן המוזיקלי היה זה חיפוש אחר צלילים ושירים הבונים את הזיכרון הקולקטיבי שלנו, סוג של המנונים, שירים שהותירו בנו עקבות. בפן הכוראוגרפי היה זה חיפוש אחר תנועה פיגורטיבית, סימבולית, שנוצרת סביב מרכז הגוף.

היצירה היא מעין מניפסט של רקדנים השואב את השראתו מהפרקטיקה היומיומית שלנו המחייבת אותנו לרקוד יחד וביוניסון. אני רוצה להתייחס ליחד הזה (ליוניסון) כאל תופעה אורגנית, החותרת לשילוב בין האנרגיות והייחודיות של כל אחד. מבחינתי, יוניסון אינו צריך להביא את היחידים לרצות להיות כאחד אלא להיות שונים יחד. בחרתי בשם העבודה Acta Est Fabula כיוון שהאמרה הזו פירושה סוף של משהו. אווירת סוף. סוף של תקופה. סוף הנעורים. של אדם. של מקום.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter