גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז 2022 - Riders On the Storm - מחווה ללהקת הדלתות

ארכיון תאריך: 14 אוקטובר 2022

משך: שעה ורבע

Riders On the Storm - מחווה ללהקת 'הדלתות'

הג'אז פותח את כל הדלתות ללהקת 'הדלתות' במופע 'הארד בופ' בועט וסווינגי, בהובלתו של אשף הגיטרה האוסטרי John Arman.

הדלתות (The Doors) הייתה להקת רוק קלאסי, בלוז רוק ורוק פסיכדלי אמריקאית שנוסדה בשנת 1965 בלוס אנג'לס, קליפורניה והייתה פעילה בשנות השישים ותחילת שנות השבעים של המאה העשרים. שמם נגזר משמו של ספרו של אלדוס האקסלי "דלתות התודעה".
הלהקה נודעה בזכות הצליל הכבד והמורכב שלה שבסיסו בבלוז ושקיבל השראה מפלמנקו ומוזיקה קלאסית. בנוסף, הלהקה זכורה בזכות הזמר הכריזמטי וכותב התמלילים שלה, ג'ים מוריסון, שגם בחייו וגם לאחר מותו המסתורי בגיל 27 הפך לסמל תרבות בעיקר בזכות קולו והשירים בעלי הסגנון הפואטי בעל המשמעות המיסטית והמסרים הסוציאליסטיים, פסיכולוגיים ופוליטיים שכתב. מוריסון מת בגיל 27 באופן מסתורי וקברו, הנמצא בפאריז, נחשב עד עצם היום הזה לאתר עלייה לרגל של רבים ממעריציו שמגיעים למקום, מדליקים בו נרות, ומתייחדים עם זכרו של האמן.
מאז הקמתה ועד היום נחשבת הלהקה בעיני רבים כאחת מלהקות הרוק הגדולות ביותר בכל הזמנים. בין שיריהם הגדולים ניתן למנות את The End, Light My Fire ,Alabama Song, Riders On The Storm, Strange Days ,People, Hello Love You


הגיטריסט האוסטרי ג'ון ארמן הוא יליד 1986. חלק מילדותו ונעוריו עברו עליו באנגליה. למד אצל פט מרטינו, פיטר או'מרה ודיוויד שטרייקר. הופיע עם הפסנתרן האמריקאי ריצי' ביירק במסע הופעות ברחבי ארה'ב ואירופה, וכן עם אמני ג'אז וינסנט הרינג, ג'רמי פלט, ג'וריס דודלי, הארי סוקאל וג'סי דיוויס.
הוציא לאור שני אלבומים ונחשב לאחד מהגיטריסטים המובילים בדור החדש של הג'אז באוסטריה ובאירופה. הוא מרבה להופיע ברחבי העולם כסולן, עם אמני ג'אז מובילים מרחבי העולם ועם טריו האורגן שלו שאף הופיע והקליט קונצ'רטו לטריו אורגן  שנכתב במיוחד עבורו ובוצע עם התזמורת הסימפונית של לוצרן. ג'ון חי בווינה ונמנה על צוות המרצים של הקונסרבטוריון של אינסברוק.


בהשתתפות:
John Arman (אוסטריה) עיבודים, ניהול מוסיקלי, גיטרה
Mike del Ferro (הולנד) פסנתר
גלעד אברו בס
שי זלמן תופים
ז'וקה פרפיניאן כלי הקשה

*The participation of John Arman at the International Jaffa Jazz Festival is made possible by the support of the Austrian Cultural Forum Tel Aviv

צילומים: guillegiagante, Rainer Rygalik, זיו בן.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter