גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הפילהרמונית מארחת את תזמורת פילדלפיה

ארכיון תאריך: 3 יוני 2018 - 5 יוני 2018

משך: שעה וחצי, כולל הפסקה

בפעם הראשונה בישראל בחסות התזמורת הפילהרמונית הישראלית
תזמורת פילדלפיה 
בניצוחו של מנהלה המוסיקלי 
יאניק נזט סגן Yannick Nézet Séguin
בתל אביב וירושלים עם הפסנתרן ז'אן איב תיבודה Jean-Yves Thibaudet
בחיפה עם הפסנתרנית הלן גרימו Hélène Grimaud


תכנית בתל אביב וירושלים:
ברנשטיין סימפוניה מספר 2 "עידן החרדה" לתזמורת ופסנתרן סולו  - סולן ז'אן איב תיבודה
צ'ייקובסקי סימפוניה מספר 4 בפה מינור אופוס 36.

תכנית בחיפה:
ברהאמס - קונצ'רטו לפסנתר מספר 1 ברה מינור אופוס 15 – סולנית הלן גרימו
צ'ייקובסקי – סימפוניה מספר 4 בפה מנור אופוס 36.


תזמורת פילדלפיה היא אחת התזמורת הידועות בעולם, יניק נזט סגן הוא מנהלה המוסיקלי זה כבר שמונה עונות. הוא המנהל  המוסיקלי השמיני בתולדות התזמורת.
התזמורת היתה גם הבית בו התקיימו כמה מן הבכורות האמריקאיות לכמה מן היצירות החשובות בהיסטוריה של המוסיקה, מהסימפוניה החמישית של מהלר, פולחן האביב של סטרווינסקי ומחולות סימפוניים של רחמנינוב. התזמורת משתפת פעולה עם גופים אמנותיים מקומיים כמו בלט פנסילבניה, פילידנסו, האופרה של פילדלפיה ועוד. התזמורת חזרה להקליט בלייבל דויטשה גרמופון עם המנהל המוסיקלי וב- 2015 יצא דיסק בו הסולן היה הפסנתרן דניל טריפונוב. ההקלטה הראשונה של התזמורת נעשתה בשנת 1917 ומאז יש לה אוצר הקלטות עצום ובעל ערך. בעונה האחרונה חזרה התזמורת לרדיו עם תוכנית שבועית בשידור חי.
לתזמורת יש היסטוריה ארוכה של אירועים שהתרחשו בפעם הראשונה, זו התזמורת הראשונה שהושמעה ברדיו, התזמורת הראשונה שהופיעה בסרט קולנוע, והתזמורת הראשונה שהופיע בשידור חי בטלוויזיה בשנת 1949. התזמורת היתה גם הראשונה שהושמעה בשידור באינטרנט. זו גם התזמורת המופיעה בסרטו של וולט דיסני "פנטזיה" בניצוחו של לאופולד סטוקובסקי.
 
אודות המנצח והמנהל המוסיקלי יאניק נזט סגן
מנהל מוסיקלית את תזמורת פילדלפיה כבר שמונה עונות. הוא נבחר לנהל מוסיקלית את המטרופולין אופרה בניו יורק החל מעונת 2021. נזט סגן נחשב לאחד המוסיקאים המובילים בדורו, הסגנון שלו, הנועזות, דרך הניהול ובחירת הרפרטואר זכו לשבחים רבים בידי אנשי המקצוע והקהל הרחב. הוא הביא את תזמורת פילדלפיה להישגים רבים, פתח בפניה אפיקים חדשים, והופיע איתם בכל האולמות הבולטים ברחבי ארצות הברית ובעולם כולו. בהנהגתו חזרה התזמורת להקליט בלייבל דויטשה גרמופון.
הוא גם מנהל מוסיקלי כבר 10 עונות של תזמורת רוטרדם בהולנד ומשנת 2001, מכהן כמנהל מוסיקלי ומנצח ראשי של תזמורת מטרופולין במונטריאול. כמו כן ניצח במהלך הקריירה שלו על תזמורת רבות בהן: הפילהרמונית של לונדון, ברלין, וינה, לוס אנגל'ס, השטס קפלה בברלין, התזמורת הסימפונית של רדיו בוואריה, האקדמיה הלאומית סנטה צ'צ'ילה ברומא ומרבית התזמורת הקנדיות הבולטות. כמו כן הוא מרבה לנצח בבתי האופרה הגדולים בעולם. הקלטות שלו יצאו בכמה חברות הקלטה בולטות.  
נזט סגן נולד במונטריאול בשנת 1975 החל את דרכו בלימודי פסנתר, ניצוח, קומפוזיציה ומוסיקה קאמרית בקונסרבטוריון של מונטריאול ולמד בהדרכתו של המנצח קרלו מריה ג'וליני. הוא אחד האמנים הקנדיים המעוטרים ביותר וזכה בשלל פרסים במהלך הקריירה המפוארת שלו.

אודות הפסנתרן ז'אן איב תיבודה
נולד בשנת 1961 בליון. מזה שלושים שנה מופיע ז'אן איב תיבודה ברחבי העולם ומנגן עם התזמורות הבולטות בסגנונות מוסיקליים רבים. כמו כן, משלב תיבודה ביצירתו קולנוע, אמנות פלסטית אופנה ועוד. הוא סולן קבוע של תזמורת בוסטון, אך מופיע העונה בארבע עשרה ערים נוספות ברחבי העולם, כולל ערים ברחבי סין ובמזרח אסיה. עם תזמורת פילדלפיה ינגן במחווה לברנשטיין באוסטריה גרמניה וישראל. בקטלוג שלו מעל לחמישים הקלטות. עם שתי מועמדויות לגראמי. בין ההקלטות הקלאסיות הוא הקליט גם אלבומי ג'אז בהם יצירות של דיוק אלינגטון ומפגש עם המוסיקה של  הפסנתרן ביל אוונס. תיבודה ניגן את קטעי הסולו לפסנתר בפסקול הסרטים "כפרה" ו"גאווה ודעה קדומה" מאת דריו מרינלי, וכן את פסקול הסרט " קרוב להפליא ורועש להחריד" מאת אלכסנדר דספלה. הופיע בתפקיד אורח בסרט על חייה של אלמה מהלר,
בגדי ההופעה שלו עוצבו על ידי האופנאית ויואן ווסטווד. 
את לימודי הפסנתר החל בגיל 5 והופיע לראשונה בגיל 7, בגיל 12 החל ללמוד בקונסרבטוריון בפריז, בגיל 15 זכה בפרס הראשון של הקונסרבטוריון, ומאז זכה בפרסים רבים, בהם פרס המוסיקה הצרפתית ויקטואר דה לה מוזיק, ובעיטור אביר מסדר האמנויות ממשרד התרבות הצרפתי.


אודות הפסנתרנית הלן גרימו שמופיע רק בחיפה
נולדה בשנת 1969 להורים יהודים באקס אן פרובנס. הפסנתרנית הצרפתייה היא אחת הפסנתרניות הבולטות היום בדורה ובנוסף לכף היא פעילה חברתית וסופרת. החלה ללמדו פסנתר בעיר הולדתה. משם עברה להמשך לימודים בגיל 13 בלבד לקונסרבטוריון של פריז. שלוש שנים אחר כך כבר זכתה בפרס הראשון בקריירה שלה. בגיל 18 ניגנה את הרסיטל הראשון שלה ביפן ומיד הוזמנה על ידי דניאל בארנבוים לנגן עם תזמורת פריז. מאז היא הופיעה עם התזמורת החשובות ביותר ותחת ניצוחם של המנצחים הבולטים ביותר. גרימו זכתה בפרסים רבים על ביצועיה והקלטותיה במקביל לפעילותה המוסיקלית. היא הקימה במדינת ניו יורק את מרכז וולף למחקר זאבים בטבע. גרימו ידועה במאבקיה לשימור בעלי חיים נכחדים. כמו כן, פרסמה גרימו שלושה ספרים שהם בחלקם ביוגרפיים. היא גם נגנית נלהבת של מוסיקה קאמרית ומופיעה בפסטיבלים רבים וחשובים. ב- 2016 הוענק לה בעירה אות אבירת מסדר האמנויות אחד האותות החשובים בצרפת.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter