גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

תל אביב דאנס 2018 - לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט - ארה"ב

ארכיון תאריך: 8 אוקטובר 2018 - 10 אוקטובר 2018

משך: שעה

לתשומת ליבכם:
אין כניסה מתחת גיל 8 
אין כניסה למאחרים
המקומות שמורים עד תחילת המופע

 
ערב רפרטואר: דואטים מאת מרתה גרהם, דרך אורפאוס ו-לימודי באך (חלק ראשון) מאת בנג'מין מיליפייה.

להקת לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט, בניהולו של בנג'מין מילפייה, מציגה ערב רפרטואר של בלט עכשווי משובח. בתכנית שלוש יצירות מאת מרתה גרהם ובנג'מין מילפייה. ביצירה דואטים מאת מרתה גרהם מוצגים שלושה דואטים נבחרים מיצירות גדולות יותר של גרהם. הראשון נוצר בהשראת "הדואט הלבן" מהיצירה "Diversion Angels" משנת 1948 הנחשבת לאודה לאהבתה של גרהם. "הדואט הלבן" מספר על אינטימיות עמוקה דרך טוהר הצורה האופייני לגרהם. הדואט השני והשלישי, "כוכבים" ו"ירח", מבוצעים לעיתים נדירות, והם למעשה חלקיה היחידים שנותרו מהיצירה "Canticle for Innocent Comedians" משנת 1952, אשר שאר הכוריאוגרפיה שלה נחשבת לאבודה. בעוד שה"כוכבים" משדרים אנרגיה שובבה באמצעות עבודת הפרטנרינג המפוסלת בעדינות על-ידי גרהם, ה"ירח" נשאר אוורירי כשהרקדנים נכנעים ללבה הפיוטי והמהפנט של יצירה נפלאה זו.
דרך אורפאוס חוקרת את סיפור האהבה הטרגי של הגיבור המיתולוגי האפונימי שלה באמצעות יצירה של סמיכות מורכבת בין סרט ומופע מחול חי אשר ביים ויצר בנג'מין מילפייה. תשעה רקדנים יוצרים הד תנועתי על רקע קולנועי שבו הם מככבים, בזמן שצלילי ה"טריפל קוורטט" מחריש האוזניים של סטיב רייך מניע את היצירה לקראת סופה הדרמתי.
בהשראת העומק והשלמות של יצירותיו של יוהאן סבסטיאן באך, חוקר בנג'מין מילפייה את הפרטיטה לכינור מס' 2 בדה מינור ביצירה לימודי באך (חלק ראשון). מילפייה מיישם טכניקות הלחנה כמו קונטרפונקט, פוגה וקאנון בכוריאוגרפיה. בלימודי באך (חלק ראשון) המוזיקה מתורגמת לתנועה באופן יוצא מן הכלל, מה שגורם להיווצרותה של יצירת מחול מתוחכמת טכנית, עדינה, ומשכנעת רגשית באופן מקביל.
 
בנג'מין מילפייה הוא כוריאוגרף, במאי קולנוע ורקדן לשעבר, יליד צרפת. שש-עשרה שנות קריירה בניו יורק סיטי בלט, יחד עם גוף העבודות שיצר, הפכו אותו לאחד האמנים הבולטים ביותר במאה ה-21. בשנת 2012, עבר מילפייה ללוס אנג'לס, שם הקים את להקת לוס אנג'לס דאנס פרוג'קט (LADP), שמאז הופיעה על הבמות הנחשבות ביותר בעולם. להקת LADP היא פלטפורמה לפיתוח, יצירה, תמיכה והצגה של מחול ברמה בינלאומית בלוס אנג'לס. להקת מחול עטורת שבחים עם אולם חדש באזור האומנויות המשגשג בדאון טאון לוס אנג'לס ופרויקט יזמות תקשורתית, להקת LADP מקדמת מחול לא רק כאומנות, אלא גם כדרך חיים. להקת LADP שואפת לקדם שיתופי פעולה אמנותיים ממוקדי-מחול בכל תחומי האמנות והתרבות ובקרב כל הקהילות בלוס אנג'לס ומסביב לעולם. 
 
 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter